Od klasicismu až na práh francouzské avantgardy
PRAHA 29. března 2022: Ve fascinujícím programu sedmého abonentního koncertu nabízí PKF - Prague Philharmonia hudbu zázračných dětí, brilantní houslové umění, ale i exkurzi do světa hmyzu. Tuto originální kombinaci ovládnou houslistka Bomsori Kim a šéfdirigent orchestru Emmanuel Villaume již 3. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina.
„Zvuk jara" - tak příznačný je význam jména protagonistky dubnového koncertu, korejské hudebnice Bomsori Kim. Jedna z nejslibnějších houslistek mladé generace, exkluzivní umělkyně prestižního labelu Deutsche Gramophon a vítězka soutěže ARD Mnichov se představí v Koncertu pro housle a orchestr č. 1 B dur Wolfganga Amadea Mozarta.
Skutečnou specialitou programu budou symfonické fragmenty z Pavoučí hostiny od Alberta Roussela. Dílo napsal Roussel začátkem 20. století, původně jako hudbu k baletní pantomimě, která pojednává o životě hmyzu na zahradě. Stěžejní postavou je tu pavouk, který se chystá na velkolepou hostinu - je však sněden kudlankou. Pro Roussela, učitele nastupující generace avantgardních francouzských autorů a „našeho" Bohuslava Martinů, představoval tento bizarní námět ideální základ pro nevšední, barvené a skvěle zinstrumentované dílo.
„Estetika 20. století byla tak dynamická, že velmi lehce zapomínáme, že i zde lze vysledovat určitý vývoj. Dnes však již máme dostatečný odstup, abychom prozkoumali i autory, kteří byli zapomenuti a odsunuti na okraj cesty. Když se do nich znovu zaposloucháte, říkáte si: wow, to zní opravdu skvěle, jaká zvláštní příchuť, nálada, vůně," popisuje hudbu začátku minulého století šéfdirigent Emmanuel Villaume, který do letošní sezony zařadil celou řadu slavných, ale i raritně uváděných klenotů francouzské hudby.
Koncert lemují dvě kratší, komorněji laděná díla. Na úvod zazní Malá symfonie pro dechové nástroje Charlese Gounoda, závěř bude naopak patřit nástrojům smyčcovým: sekce se představí v rané Symfonii pro smyčce č. 7 Felixe Mendelssohna-Bartholdyho.