Světová premiéra filmu The Sound is Innocent na prestižním festivalu Visions du Réel

Dokumentární film režisérky a skladatelky Johany Ožvold The Sound is Innocent bude 10. dubna 2019 ve světové premiéře uveden na mezinárodním filmovém festivalu Visions du Réel. Snímek, který mapuje scénu elektronické hudby a experimentálního zvuku skrze pět významných osobností, byl zařazen do festivalové soutěžní sekce Burning Lights. Česká premiéra dokumentu proběhne v říjnu 2019. Více informací na www.cinemotiffilms.cz

Festival Visions du Réel byl založen v roce 1969, v roce 1995 získal svůj současný název. Stal se jednou z nejvýznamnějších přehlídek dokumentárního filmu ve Švýcarsku i na mezinárodní scéně. Program každoročně zahrnuje široké spektrum dokumentárních a experimentálních snímků, nabízí také masterclasses, diskuse s režiséry či setkání s odborníky. Snímek The Sound is Innocent bude na festivalu uveden ve světové premiéře 10. 4. 2019 v rámci soutěžní sekce Burning Lights.  Johana Ožvold se na své filmové cestě vydává do snového prostoru mimo čas - do mýtického prostoru nahrávacího studia. Toto živé muzeum je naplněné záznamovými přístroji, hudebními nástroji i vynálezy, ale i hudebními performancemi a artefakty. Prostřednictvím pěti významných osobností elektronické hudby nás přivádí k zásadnímu fenoménu - vztahu mezi  hudebníkem a nástrojem, člověkem a technologií. A to nejen na pozadí vývoje elektronické hudby. The Sound is Innocent je osobitou generační reflexí plurality elektronické hudby z hlediska proměn nástroje. Elektronická hudba se tak stává metaforou dnešního rychle se měnícího světa.

 

Ve snímku se představí John Richards, anglický hudebník a teoretik elektronické a post-digitální hudby.  Proslavil se především rozvíjením kolaborativních přístupů k hudbě v rámci platformy Dirty Electronics. Dále také Steve Goodman aka Kode9, zakladatel labelu Hyperdub, který se věnuje vlivu sonických zbraní na lidské tělo. Svůj dlouholetý výzkum popsal v knize Sonic Warfare: Sound, Affect, and the Ecology of Fear. Dalším aktérem filmu je skladatel a filozof Francois Bonnet, ředitel institutu pro výzkum do sonologie a elektroakustické hudby GRM, který ve 40. letech založil Pierre Schaeffer. Profesor aplikované informatiky a hudebník Julian Rohrhuber se podílí na vývoji open-source programovacího jazyka SuperCollider. Hannes Hoelzl a Alberto Decampo z UDK v Berlíně se ve své tvorbě zaměřují na algorytmické umění.

 

"Ve filmu se také objeví Robert Henke, jeden z hlavních tvůrců softwaru Ableton Live, nebo pamětníci jako Francois Bayle nebo Beatrize Ferreyra, kteří vzpomínají na to, jaké to bylo, když v padesátých letech s elektronickou hudbou začínali," dodává režisérka snímku Johana Ožvold, která celým filmem diváky provádí i na plátně. Česká premiéra snímku proběhne v říjnu 2019.

 

 

 

THE SOUND IS INNOCENT                                                                

 

Námět a režie: Johana Ožvold

Producent: Kristýna Michálek Květová

Scénář: Johana Ožvold, Lukáš Csicsely

Dramaturgie: Martin Mareček

Kamera: Šimon Dvořáček

Střih: Zuzana Walter

Zvuk: Adam Voneš

Sound design: Adam Voneš, Martin Ožvold

Architekt: Antonín Šilar

Hudba: Martin Ožvold

 

Hlavní protagonisté: Francois BONNET, Steve GOODMAN, Julian ROHRHUBER, John RICHARDS, Hannes HOELZL & Albert DECAMPO

 

Producent: Cinémotif Films (CZ)

Koprodukce: Films de Force Majeure (FR), Punkchart Films (SK)

Česká televize, UPP, Soundsquare, Lyon Capitale TV, RTVS Rozhlas a televízia Slovenska

  

Finanční podpora:Státní fond kinematografie; Audiovizuálny fond AVF; Région SUD in partnership with CNC; SACEM; Procirep-Angoa

  

Vyvinuto během workshopů: Ex Oriente 2016 & Eurodoc 2017 

 

 

Publikováno 13. 03. 2019 v rubrice Film